Wykładanie towaru w sklepie – jak powinno przebiegać? Jakie są jego najważniejsze zasady?
Jesteś właścicielem sklepu i zależy Ci na tym, aby Twój biznes przynosił jak największe zyski? Zadbaj więc o każdy etap sprzedaży, począwszy od wykładania towaru. Niezależnie od wielkości sklepu czy specjalizacji asortymentu, właściwe ułożenie produktów na półkach ma znaczący wpływ na zainteresowanie klientów i finalną wysokość koszyka zakupowego. Poznaj i stosuj sprawdzone zasady ekspozycji towaru w sklepie spożywczym (i nie tylko)!

Czym jest wykładanie towaru i dlaczego jest tak ważne?
Podstawowe zasady wykładania towaru
Techniki wykładania towaru w sklepach spożywczych
FAQ
Merchandising to dziedzina marketingu, która zajmuje się optymalizacją ekspozycji produktów w punktach sprzedaży. Chodzi o to, aby poprzez odpowiednie rozmieszczenie towarów, zastosowanie odpowiednich materiałów reklamowych i stworzenie atrakcyjnej aranżacji skłonić klientów do zakupu konkretnych produktów lub zwiększyć ogólną wartość koszyka.
Poproś o pomoc specjalistę od merchandisingu, gdy zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, chcesz poprawić wizerunek sklepu, wprowadzasz nowe produkty lub planujesz rearanżację. Wsparcie merchandisera jest szczególnie potrzebne w sklepach wielkopowierzchniowych.
Wykładaniem towaru na półki zajmują się pracownicy sklepu po odpowiednim instruktażu, którego powinien udzielić kierownik/manager sklepu. Osoby na kierowniczych stanowiskach powinny znać zasady ekspozycji towaru na półkach i stale monitorować, czy są one przestrzegane.
Dobrze zaprojektowana ekspozycja przyciąga wzrok klientów, kieruje go na konkretne produkty i skłania do podejmowania decyzji zakupowych. Logiczne rozmieszczenie produktów ułatwi klientom odnalezienie tego, czego szukają, co przekłada się na szybsze, większe i bardziej satysfakcjonujące zakupy. Atrakcyjna ekspozycja może skłonić klienta do dodania produktu do koszyka, co w oczywisty sposób zwiększa jego wartość.