Materiały POS – co to takiego? Jakie są ich rodzaje i zastosowania?
Prowadzisz sklep lub restaurację i szukasz sposobu, aby budować więź z aktualnym klientem i zachęcić go do skorzystania z Twojej oferty? Sięgnij po skuteczne narzędzia marketingowe, które Ci to umożliwią i staną się Twoimi sprzymierzeńcami w drodze do sukcesu sprzedażowego – jedną z propozycji są materiały POS, czyli różnorodne nośniki reklamy umieszczane w miejscu dokonywania zakupu. Sprawdź, jakie są rodzaje i w jaki sposób mogą przyczynić się do promocji Twojej firmy!

Czym są materiały POS?
Rodzaje materiałów POS
W jakich branżach wykorzystuje się materiały POS?
Najciekawsze rodzaje materiałów POS
Materiały POS w branży gastronomicznej
Materiały POS a visual merchandising
FAQ
Sklepy detaliczne to chyba najczęstsze miejsce występowania materiałów POS. Są one wykorzystywane do przyciągania uwagi klientów, wyróżniania konkretnych produktów oraz budowania wizerunku marki. Dla przedsiębiorców są one ważnym narzędziem służącym do realizacji celów sprzedażowych.
Wśród najpopularniejszych materiałów POS w sklepach wymienić można:
-
dyspensery na ulotki i próbki produktów umieszczane na ladzie;
-
wobblery, shelfstoppery montowane na półkach;
-
potykacze, displaye i stoiska prezentacyjne ustawiane na podłodze;
-
flagi, hangery i plakaty wiszące pod sufitem.
Tak, wiele rodzajów materiałów POS to materiały wielokrotnego użytku. Przykładem mogą być roll-upy lub pop-upy, czyli stojaki z grafiką, które łatwo jest rozłożyć i złożyć, stoiska targowe, np. modułowe konstrukcje, które dostosowuje się do różnych przestrzeni i wydarzeń, ekspozytory podłogowe czy ścienne, które mogą stać się względnie stałym elementem ekspozycji.
Przygotowanie materiałów POS warto zlecić profesjonalnemu merchandiserowi, czyli specjaliście, który zajmuje się sztuką eksponowania towarów. Ekspert w tej dziedzinie nie tylko doradzi, gdzie powinny znajdować się standy czy dyspensery na ulotki, ale również sprawdzi efekty reklamy za pomocą profesjonalnych narzędzi.