Najczęściej zadawane pytania
Być może odpowiedź na Twoje pytanie już mamy! Sprawdź to. Jeżeli jednak Twój temat nie znalazł się na liście, daj nam znać!
i przemysłowych. Asortyment MAKRO to ponad 40 tys. produktów, które pozwalają całkowicie zaspokoić Państwa codzienne potrzeby biznesowe, zaoszczędzić czas i pieniądze. Dzięki bezpośredniej współpracy z producentami, efektywnej organizacji oraz niewielkim marżom utrzymujemy ceny oferowanych produktów na wyjątkowo niskim poziomie.
MAKRO Cash and Carry Polska S.A. posiada status dużego przedsiębiorcy.
KARTA KLIENTA MAKRO
na terenie całego kraju i za granicą. Przy wejściu do MAKRO należy zbliżyć kartę do czytnika uruchamiającego bramkę wejściową, a na prośbę pracownika Działu Obsługi Klienta okazać dokument tożsamości. System kontroli kart jest dobrym sposobem na zabezpieczenie interesów naszych Klientów i uniemożliwienie wstępu na teren hal osobom nieupoważnionym.
Otrzyma Pani/Pan nową kartę z nowym nazwiskiem. Wymiana karty jest bezpłatna.
po okazaniu dokumentu tożsamości, ważna jest tylko w dniu jej wystawienia.
Jest on wydawany bezpłatnie.
Karty Klienta MAKRO są wydawane bezterminowo (ale w przypadku niedokonywania zakupów przez dwa lata lub dla firmy nowo zarejestrowanej przez 1 rok karty zostają automatycznie zablokowane przez system. Jeśli firma istnieje, karty mogą zostać odblokowane na Państwa życzenie).
Kartę Klienta MAKRO można utracić w przypadku:
• zawieszenia działalności gospodarczej;
• likwidacji działalności;
• niedokonywania zakupów przez okres dłuższy niż 24 miesiące (dla Klientów nowo zarejestrowanych przez okres 12 miesięcy).
ZASADY REJESTRACJI
lub dokonać rejestracji przez internet. Formularz rejestracyjny na www.makro.pl.
Osoba dokonująca rejestracji w hali powinna okazać dokument tożsamości ze zdjęciem (np. dowód osobisty, prawo jazdy, paszport),
a także złożyć oświadczenie rejestracyjne. Jeśli dokonują Państwo rejestracji przez internet, jej finalizacja i odbiór kart następują
w wybranej podczas wypełniania formularza rejestracyjnego hali.
Jeżeli posiadają Państwo zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, prosimy o jego dostarczenie go do hali wraz z zaświadczeniem o dokonaniu opłaty wydanym przez Urząd Gminy.
Przed dokonaniem rejestracji, prosimy zapoznać się z Regulaminem Klienta MAKRO.
Każda karta powinna zostać odebrana osobiście przez osobę, na którą została wydana (z uwagi na konieczność złożenia podpisu).
W przypadku, gdy karty odbiera właściciel lub osoba umocowana do reprezentowania firmy, wraz z karta otrzymają Państwo zawiadomienie o przetwarzaniu danych osobowych.
prawo jazdy, paszport), a także złożyć oświadczenie rejestracyjne.
Jeżeli posiadają Państwo zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych, prosimy o jego dostarczenie wraz z zaświadczeniem
o dokonaniu opłaty wydanym przez Urząd Gminy.
• dokument tożsamości osoby dokonującej rejestracji.
• Dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej w kraju Unii Europejskiej (wydane przez organ właściwy dla miejsca siedziby kontrahenta), np. wyciąg z rejestru handlowego lub rejestru działalności gospodarczej.
• Dokument nadania numeru identyfikacji podatkowej EU VAT lub świadectwo rejestracji podatkowej.
• Pisemne pełnomocnictwo do rejestracji w MAKRO podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania firmy (wymagane
w przypadku, gdy osoba występująca o rejestracje nie figuruje w wyżej wymienionych dokumentach, jako upoważniona
do reprezentowania firmy) potwierdzone notarialnie wraz z pieczęcią APOSTILLE.
Dokumenty muszą być przetłumaczone na język polski przez tłumacza przysięgłego lub polskiego Konsula.
ZMIANY DANYCH LUB DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ KLIENTA
Zakupy w MAKRO
W każdy weekend ograniczamy jednak ruch wózków widłowych do minimum i zapraszamy naszych Klientów na zakupy z dziećmi.
Reklasyfikacji paragonu na fakturę dokonuje się wyłącznie dla konsumentów (osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej) na podstawie oryginalnego paragonu fiskalnego okazanego przez Klienta.
Fakturę do paragonu wystawia się osobie fizycznej nieprowadzącej działalności gospodarczej:
• do 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru, jeżeli żądanie wystawienia faktury zostało zgłoszone w tym samym miesiącu, lub
• nie później niż 15. dnia od dnia zgłoszenia żądania – jeżeli żądanie wystawienia faktury zostało zgłoszone po upływie miesiąca,
w którym dokonano dostawy.
W przypadku, gdy żądanie wystawienia faktury na osobę fizyczną nieprowadzącą działalności gospodarczej zostało zgłoszone po upływie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym dostarczono towar, wystawienie faktury nie jest obowiązkowe.
MAKRO nie wykonuje reklasyfikacji paragonów na faktury na firmę, gdyż paragony MAKRO nie zawierają numeru NIP nabywcy.
W przypadku zakupów na działalność gospodarczą wystawiane są faktury. Jeżeli Klient chciałby otrzymać fakturę na firmę, powinien poinformować o tym kasjera przed zafiskalizowaniem zakupów.
• Jednorazowo - zezwolenia - koncesji detalicznej na sprzedaż napojów alkoholowych, wydawanej na czas nie krótszy niż 4 lata, a w przypadku alkoholi przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży - nie krótszy niż 2 lata. Nr koncesji wraz z datą ważności jest wpisywany do naszego systemu w związku z czym przed upłynięciem czasu obowiązywania koncesji, Klient powinien dostarczyć nowe zezwolenie. Niedostarczenie tego dokumentu uniemożliwi nam niestety sprzedawanie alkoholu po koncesyjnej (niższej) cenie.
• Trzykrotnie w ciągu roku, tj. do 31 stycznia, do 31 maja i do 30 września (termin o jeden dzień wcześniejszy ze względu na konieczność wprowadzenia danych do systemu komputerowego) - zaświadczenia wydanego przez gminę o dokonanych wpłatach za korzystanie z zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Bez tych potwierdzeń nie możemy sprzedawać alkoholu na koncesję. Proszę zwrócić uwagę , że zgodnie z ustawą, bankowe potwierdzenie przelewu nie jest dokumentem potwierdzającym dokonanie opłaty.
Stosowne dokumenty należy okazać w Dziale Obsługi Klienta.
Minimalna kwota łącznej wartości zakupów wraz z podatkiem VAT, na jednym czeku z dołączonym do niego jednym paragonem z kasy fiskalnej, uprawniająca do zwrotu VAT, wynosi 300 zł.
1. Dokonuj zakupów w sklepach ze znakiem Global Refund TAX FREE SHOPPING. Zawsze gdy robisz zakupy poproś personel o wystawienie czeku tax-free. Upewnij się, czy twoje imię i nazwisko, adres i numer paszportu zostały prawidłowo wpisane na czek TAX-FREE oraz czy paragon z kasy fiskalnej został dołączony do czeku. Data na wystawionym czeku musi być zgodna z datą na paragonie. Zachowaj czek wraz z ulotką do momentu refundacji.
2. Gdy opuszczasz Polskę i Unię Europejską musisz pokazać zakupione towary (w stanie nienaruszonym), czek tax-free z załączonym paragonem z kasy fiskalnej oraz paszport w celu ostemplowania czeku przez polskiego bądź innego celnika z Unii Europejskiej. Potwierdzenie wywozu z Unii Europejskiej musi nastąpić najpóźniej w ostatnim dniu trzeciego miesiąca następującego po miesiącu dokonania zakupów. BRAK PIECZĘCI CELNIKA NA CZEKU GLOBAL REFUND UNIEMOŻLIWIA ZWROT PODATKU.
3. Odzyskaj gotówkę realizując czek Global Refund w najbliższym Biurze Zwrotu Gotówki Global Refund (listę biur znajdziesz na ulotce dołączonej do czeku). Czek Global Refund za zakupy dokonane w Polsce musi być zrealizowany najpóźniej w siedem miesięcy po miesiącu dokonania zakupów. Kwota zwrotu jest skalkulowana po odjęciu kosztów usługi. Minimalna kwota łącznej wartości zakupów wraz z podatkiem VAT, na jednym czeku z dołączonym do niego jednym paragonem z kasy fiskalnej, uprawniająca do zwrotu VAT, wynosi 300 zł.
Więcej informacji w Dziale Obsługi Klienta MAKRO lub na stronie Global Refund
OFERTA MAKRO
ZŁOTA KARTA KLIENTA
Aby zostać Złotym Klientem wystarczy spełnić jeden z poniższych progów zakupowych:
• 75 tys. netto rocznych wydatków*
• 100 tys. netto rocznych wydatków**
• 150 tys. netto rocznych wydatków***
* Dla Klientów z segmentu HoReCa.
** Dla Klientów z segmentu SCO.
*** Dla Klientów z segmentu Traders.
UWAGA: Do obrotu wliczane są wszystkie zakupy w MAKRO, w tym zakup artykułów tytoniowych oraz paliwa na stacjach paliw, jak również zakupy dokonane w ramach systemu Delivery (dowóz do klienta) i zakupy w sklepie internetowym MAKRO.
Status Złotego Klienta to wiele korzyści, które czekają na Państwa w naszych halach:
• dedykowane, zadaszone miejsce parkingowe - zawsze do dyspozycji Złotych Klientów;
• oddzielne, wygodne wejście - bezpośrednio z zadaszonego parkingu;
• wydzielona kasa – wygodne i szybkie zakupy dzięki dedykowanej obsłudze;
• rabat na stacji Paliw - 9 gr/litr (dotyczy hal: Warszawa Aleje Jerozolimskie, Kielce, Katowice, Poznań, Sosnowiec).
Aby otrzymać szczegółowe informacje dotyczące Złotej Karty Klienta należy zgłosić się do Działu Obsługi Klienta w wybranej przez Państwa hali MAKRO.
Regulamin znajdziesz tutaj.
RODZAJE PŁATNOŚCI
Przy realizacji kuponu Sodexo pobierana jest prowizja w wysokości 3% wartości przyjmowanych kuponów +23% VAT.
REKLAMACJE, ZWROTY I NAPRAWY GWARANCYJNE W MAKRO
• pełnowartościowych,
• nieużywanych,
• w oryginalnym opakowaniu,
• na podstawie oryginału dokumentu sprzedaży,
• z niewypełnioną kartą gwarancyjną (jeśli dotyczy).
Zwrot może być dokonany w terminie do:
• 7 dni od daty zakupu - w przypadku artykułów spożywczych i chemicznych,
• 14 dni od daty zakupu - w przypadku telewizorów oraz monitorów LCD i plazmowych,
• 90 dni od daty zakupu- w przypadku pozostałych artykułów przemysłowych.
Zwrotu można dokonać we wszystkich halach MAKRO w Dziale Obsługi Klienta w punkcie obsługi zwrotów i reklamacji.
Dla zagwarantowania jakości i bezpieczeństwa nie możemy zaakceptować zwrotów następujących artykułów:
• Żywność świeża wymagająca specjalnych warunków przechowywania (np. nabiał, mrożonki, itp.).
• Kwiaty, krzewy i inna roślinność wymagająca specjalnych warunków przechowywani.
• Bielizna osobista.
• Urządzenia elektroniczne zawierające pamięć wewnętrzną (np. komputery, laptopy, tablety, smartfony, urządzenia z nawigacją GPS). • Zapisane nośniki danych (kasety video i audio, płyty CD, DVD, VCD, programy komputerowe).
• Książki, czasopisma, albumy, atlasy, mapy.
• Paliwa zakupione na stacjach paliw MAKRO.
• Karty telefoniczne.
• Artykuły zakupione na indywidualne zamówienie – nie będące w regularnej sprzedaży w hal.
• Artykuły przecenione – niepełnowartościowe (art. detal lub z metką rabatową).
• Artykuły pirotechniczne.
WYMIANA ZUŻYTEGO SPRZĘTU ELEKTRYCZNEGO I ELEKTRONICZNEGO
Dodatkowo, Makro przyjmuje nieodpłatnie zużyty sprzęt elektroniczny, pochodzący z gospodarstw domowych, którego żaden z wymiarów zewnętrznych nie przekracza 25 cm, bez konieczności zakupu nowego sprzętu.