Definicja marki Twojej restauracji to krytyczny pierwszy krok w procesie brandingu. Obejmuje kilka etapów.
Definicja koncepcji restauracji
Twoja koncepcja restauracji jest fundamentem marki. Obejmuje rodzaj kuchni, którą serwujesz, atmosferę i doświadczenie kulinarne, które oferujesz. To unikalna propozycja sprzedaży, która wyróżnia Cię na tle konkurencji. Przykładowo, możesz oferować doświadczenie kulinarne od farmy do stołu, fast-casual burger joint lub wysokiej klasy sushi bar.
Opracowanie unikalnej nazwy restauracji
Unikalna nazwa restauracji pomoże wyróżnić się na tle konkurencji i sprawi, że łatwiej będzie zapamiętać Twój lokal klientom. Powinna odzwierciedlać koncepcję i osobowość. Przykładowo nazwa The Green Harvest może być odpowiednia dla restauracji, która skupia się na ekologicznych, lokalnie pozyskiwanych składnikach.
Misja i wartości restauracji
Misja i wartości powinny odzwierciedlać to, co reprezentuje Twoja restauracja i co chcesz osiągnąć. Powinny kierować Twoimi decyzjami i działaniami oraz rezonować z Twoją docelową grupą odbiorców. Przykładowo, Twoją misją może być dostarczanie wysokiej jakości, zrównoważonych owoców morza w relaksującym, przyjaznym środowisku.
Stwórz swoją osobowość marki
Osobowość marki to ludzkie cechy związane z Twoją marką. Może być zabawna, wyrafinowana, dziwaczna lub mieć inną cechę, która współgra z grupą klientów, do których zamierzasz dotrzeć. To sprawia, że Twoja marka jest łatwa do zrozumienia i atrakcyjna. Przykładowo, osobowość marki może być przyjazna, pasjonująca się jedzeniem i zaangażowana w zrównoważony rozwój.
Zdefiniuj swój rynek
Zrozumienie rynku obejmuje identyfikację konkurencji i poznanie najważniejszych trendów branżowych oraz preferencji klientów. Pomaga to skutecznie pozycjonować restaurację. Na przykład, jeśli otwierasz wegańską restaurację, będziesz chciał zrozumieć rynek wegański w Twojej okolicy, w tym demografię potencjalnych klientów i inne wegańskie restauracje, z którymi będziesz konkurować.
Zrozum demografię swoich klientów
Znajomość demografii, potrzeb i oczekiwań klientów pomoże dostosować oferty i działania marketingowe, aby spełnić ich potrzeby. Klienci powinni odzwierciedlać tożsamość Twojej marki. Na przykład, jeśli Twoja restauracja to prestiżowy stekhouse, Twoimi docelowymi klientami mogą być zamożni miłośnicy mięsa, którzy cenią sobie tzw. fine dining experience.