Merchandiser – kim jest? Jego codzienne zadania i rola w procesie sprzedaży
Gdy klient wchodzi do sklepu, rzadko zastanawia się nad rozmieszczeniem produktów na półkach. Jednak Ty – szczególnie jeśli prowadzisz punkt sprzedaży – musisz zwrócić szczególną uwagę na ekspozycję. Pomoże Ci w tym merchandiser, czyli osoba specjalizująca się w specjalnej gałęzi marketingu (merchandisingu), która jest odpowiedzialna za planowanie i wdrażanie działań mających na celu zwiększenie sprzedaży. Sprawdź, jakie cechy i kwalifikacje powinna mieć taka osoba i jak może pomóc Ci w rozwoju Twojego biznesu!

Merchandising – co to takiego? Kim jest merchandiser?
Czym zajmuje się merchandiser?
Istnieją trzy podstawowe metody przeprowadzenia inwentaryzacji.
Merchandiser stacjonarny, visual merchandiser – jakie mają zadania?
W zależności od zakresu obowiązków i sposobu organizacji pracy można wyróżnić kilka typów merchandiserów:
Jakie cechy i kompetencje powinien mieć merchandiser?
Merchandiser to zawód, który nie wymaga formalnego wykształcenia kierunkowego. Kluczowe są natomiast wiedza w zakresie handlu i zarządzania finansami oraz praktyczne umiejętności i pewne cechy osobowości. Gdy rekrutujesz merchandisera dla swojej firmy, zwróć uwagę na następujące aspekty:
Merchandiser – zawód przyszłości?
FAQ
• zakres obowiązków i odpowiedzialności;
• wielkość i renoma firmy;
• staż pracy i kompetencje.
Szacuje się, że mediana zarobków merchandiserów w Polsce wynosi około 5100 zł brutto miesięcznie (na podstawie Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, dane ze stycznia 2024).