Checklist for opening a Restaurant 

Checklist for opening a restaurant

In our „How to open a restaurant“ series, you will find the most important elements for setting your business up for success. Discover our ultimate checklist to get started with your restaurant! 

CZEGO DOWIESZ SIĘ Z TEGO ARTYKUŁU

15 kroków do sukcesu!

1. Market analysis
2. Restaurant concept
3. Brand identity
4. Business plan
5. Finances
6. Location
7. Legal licenses and permits
8. Local food supplier
9. Equipment & POS system
10. Staff
11. Online appearance
12. Marketing strategy
13. Menu
14. Delivery service
15. Soft and grand opening
16. FAQ - Checklist for opening a restaurant

 

1. Analiza rynku
2. Koncepcja restauracji
3. Tożsamość marki
4. Biznesplan
5. Finanse
6. Lokalizacja
7. licencje i zezwolenia
8. Lokalny dostawca żywności
9. Sprzęt i system POS
10. Personel
11. Profil w internecie
12. Strategia marketingowa
13. Menu
14. Usługa dostawy
15. Otwarcie
16. FAQ - Lista kontrolna otwierania restauracji

Badanie rynku

1. Analiza rynku pod kątem otwarcia restauracji 

Restaurant market research

Mając na uwadze swój konkretny pomysł na restaurację, przeprowadź dokładną analizę rynku.

Zbadaj wybraną lokalizację i weź pod uwagę jej dane demograficzne i krajobraz restauracji. Dane demograficzne regionu powinny pasować do pożądanej grupy docelowej, a styl Twojej restauracji powinien pasować do klimatu miejsca, w którym chcesz otworzyć restaurację.

Musisz także sprawdzić obszar pod kątem konkurencji i zrozumieć, czy Twoja koncepcja wypełni lukę na rynku.

Dowiedz się, jak badać rynek
Zdefiniuj swój pomysł

2. Koncepcja restauracji

Określ swój pomysł i przekształć wizję restauracji w spójną koncepcję.

Zdefiniuj styl swojej restauracji - czy to bar, kawiarnia, uliczne jedzenie, restauracja z wyższej półki, wegański zdrowy lunch czy food truck. Twój styl restauracji określa styl obsługi, rodzaj jedzenia i odbiorców.

Na podstawie tych czynników zaplanuj wielkość swojej restauracji, liczbę stolików i preferowane godziny otwarcia.

Ustal swoją tożsamość

3. Tożsamość marki

Woman eating at restaurant

Uzupełniając koncept restauracji, musisz stworzyć tożsamość marki, która komunikuje Twoje wartości, filozofię i misję, a także wartość dodaną dla klientów. Twoja marka powinna pasować do grupy docelowej i oddawać klimat Twojej restauracji.

W oparciu o tożsamość i misję swojej restauracji wybierz łatwą do przeliterowania i wymówienia nazwę, która zapada w pamięć. Gdy już wymyślisz nazwę, sprawdź jej dostępność i stwórz profesjonalne logo o rozpoznawalności, którego będziesz mógł używać wielokrotnie w swoich produktach, witrynie i reklamach.

Jak zbudować tożsamość marki
Utwórz plan działania dla swojej firmy

4. Biznesplan  

Przelej wszystkie swoje pomysły i przemyślenia na papier i napisz biznesplan, który przygotuje Cię na sukces. Solidny biznesplan zawiera podsumowanie wykonawcze z nazwą i marką firmy, modelem biznesowym i przeglądem firmy, analizą rynku, planem operacyjnym, w tym personelem i systemem POS, a także analizą finansową.

Możesz użyć szablonu biznesplanu dla swojej konkretnej niszy restauracyjnej, aby pomóc Ci nakreślić najważniejsze elementy własnego biznesplanu konkretnej restauracji.

Dowiedz się, jak napisać biznesplan gastronomii
Finansowanie i pozyskiwanie funduszy

5. Finanse

Restaurant funding and financing

Podobnie jak w przypadku wielu innych biznesów, otwarcie restauracji wymaga solidnego kapitału początkowego.

W zależności od modelu biznesowego, partnerów biznesowych oraz tego, czy udzielasz franczyzy, czy otwierasz zupełnie nowy, jedyny w swoim rodzaju sklep, Twoje źródła i poziom potrzebnego kapitału będą się różnić.

Istnieje kilka opcji uzyskania pożyczki biznesowej, która pomoże Ci sfinansować restaurację i rozpocząć działalność. Unie kredytowe, partnerzy zajmujący się przetwarzaniem płatności i banki komercyjne to dobre opcje do rozważenia. Możesz również rozważyć pożyczkę dla małych firm lub finansowanie społecznościowe, jeśli pasuje to do Twojego modelu biznesowego.

Planując swój budżet, pamiętaj, że istnieje wiele sposobów na obniżenie kosztów i utrzymanie niskich rachunków w branży gastronomicznej. Sprawdź naszą listę nawyków oszczędzania pieniędzy jako restauratora, które pomogą Ci maksymalnie wykorzystać budżet.

Jak obniżyć wydatki
Lokalizacja restauracji

6. Lokalizacja

Po analizie rynku wybierz lokalizację, która pasuje do stylu Twojej restauracji, tożsamości i grupy docelowej.

Niezależnie od tego, czy przejmujesz dotychczasową lokalizację restauracji, czy wynajmujesz lokal, który musi przejść remont, aby funkcjonował jako jadłodajnia, zadbaj o spójność ze swoim stylem i marką. Pamiętaj, że możesz tanio odnowić i udekorować meble, kupując je z drugiej ręki, uzyskując przy tym prosty i czysty wygląd.

Znajdź idealną lokalizację dla swojej restauracji

7. licencje i zezwolenia

Restaurant legal licenses and permits

Przeprowadź dokładne badanie dotyczące licencji i zezwoleń potrzebnych do otwarcia restauracji w danym kraju i regionie. Aby legalnie prowadzić działalność restauracyjną, będziesz potrzebować zezwolenia na prowadzenie działalności, numeru identyfikacyjnego pracodawcy, zaświadczenia o zajmowaniu lokalu oraz zezwolenia na świadczenie usług gastronomicznych.

Otwarcie restauracji wiąże się z wieloma formalnościami, a to może zająć dużo czasu i energii. Zacznij wcześnie, aby uzyskać potrzebne pozwolenia i licencje i poważnie potraktuj ten aspekt swojej działalności. Dzięki temu od samego początku znajdziesz się na właściwej ścieżce i zaoszczędzisz wielu kłopotów później.

Wymagania prawne dla Twojej restauracji
Znajdź swoich dostawców

8. Lokalny dostawca żywności

Aby prowadzić restaurację, musisz pozyskiwać składniki od dobrego dostawcy żywności. Sprawdź i porównaj swoich lokalnych dostawców, aby otrzymać żywność najlepszej jakości za najniższą możliwą cenę. Spróbuj znaleźć sprzedawcę, który zapewnia wszystkie lub prawie wszystkie potrzebne składniki. W ten sposób możesz uprościć składanie zamówień, zaoszczędzić na opłatach za dostawę i uzyskać zniżki na zakupy hurtowe.

Zastanów się również, które pozycje z menu możesz kupić gotowe, a które chcesz ugotować od podstaw.

Sprzęt elektroniczny

9. Sprzęt i system POS

Restaurant Equipment and POS System

Aby móc otworzyć swoją restaurację, potrzebujesz odpowiedniego sprzętu na miejscu. Od niezbędnego sprzętu kuchennego po meble, wszystko musi być gotowe i ustawione na swoim miejscu.

Aby skutecznie zarządzać restauracją, musisz bardzo dobrze zarządzać wieloma zakulisowymi, wewnętrznymi procesami. Wymaga to posiadania systemów do:

• planowania pracy personelu,

• inwentaryzacji,

• kontroli sprzedaży.

Zainwestuj w odpowiedni system POS, który najlepiej spełnia Twoje specyficzne potrzeby i reguluje pracę pracowników, zapewniając cały potrzebny sprzęt i oprogramowanie.

ZDOBĄDŹ ODPOWIEDNI sprzęt do punktu sprzedaży
Czy chcesz usprawnić lub uzupełnić proces pracy w swojej firmie? Przejrzyj naszą szeroką gamę produktów, które pomogą Ci zaoszczędzić czas i pieniądze w codziennej rutynie.
Przeglądaj nasze systemy POS
Zatrudnianie personelu

10. Personel

Znalezienie odpowiedniego personelu i utrzymanie go jest jednym z najważniejszych kroków do rozpoczęcia działalności restauracji i zapewnienia jej dobrego funkcjonowania.

Dobrze oblicz potrzeby personelu i zdecyduj, jakie role należy obsadzić w zespole restauracji, aby efektywnie prowadzić firmę. Upewnij się, że masz wystarczająco dużo rąk do pracy w godzinach szczytu, ale uważaj, aby nie przeciążyć również swoich zmian.

Przeprowadzaj wywiady i szukaj osób, które identyfikują się z misją Twojej marki i przyczynią się do stworzenia pożądanej atmosfery i klimatu. Zdecyduj o wynagrodzeniach dla każdej roli i stwórz system zarządzania listami płac, ubezpieczeniem zdrowotnym i innymi dokumentami, które będziesz musiał obsłużyć dla swoich pracowników.

Po utworzeniu zespołu upewnij się, że dobrze wyszkoliłeś każdego pracownika na przypisane mu stanowisko.

Więcej o zatrudnianiu personelu i rolach w restauracji
Znaczenie marketingu cyfrowego

11. Pojawienie się w Internecie

Restaurant online appearance

Wizyta w Internecie przed otwarciem restauracji pomoże Ci znacząco zwiększyć sprzedaż. Przed otwarciem upewnij się, że masz dostępne następujące funkcje:

• Profil firmy w Google

• Widoczność w Mapach Google

• Strona internetowa, która jest nowoczesna i działa płynnie

• Narzędzie do rezerwacji online

• Konto w mediach społecznościowych do interakcji z klientami.

Pomogą Ci one wygenerować szerszy zasięg i zaspokoić potrzeby różnych grup klientów.

Jak zdigitalizować swoją restaurację
Promuj swoją restaurację

12. Strategia marketingowa

Rozpocznij kampanię marketingową na kilka miesięcy przed otwarciem restauracji. Stwórz portrety klientów i dostosuj reklamy do ich cech. Stwórz świadomość swojej nowej restauracji i zachęć docelowych odbiorców w okolicy Twojej lokalizacji do wielkiego otwarcia.

Marketing Twojej restauracji jest ważny przed otwarciem, ale zawsze pozostanie ważnym czynnikiem Twojego sukcesu.

Dowiedz się więcej o tym, co stanowi doskonałą strategię marketingową

13. MENU

Restaurant menu

Stwórz spójne menu, które pasuje do stylu Twojej restauracji i tożsamości marki. Przetestuj każdy produkt, który zaoferujesz i skonsultuj się ze swoimi kucharzami, jak ulepszyć swoje menu i sprawić, by było realistyczne. Nie przesadzaj ze zbyt szeroką gamą produktów spożywczych. Skoncentruj się na kilku podstawowych posiłkach, które można dostosować i ulepszyć, aby stworzyć różnorodne, ale zdefiniowane menu, które zaspokoi gusta docelowych odbiorców.

Jak utworzyć menu
Pomyśl o dostawie

14. Usługa dostawy

W zależności od stylu Twojej restauracji i docelowych odbiorców, powinieneś zapewnić opcję dostawy dla klientów, którzy chcą kupić Twoje jedzenie, ale nie mogą znaleźć czasu, aby przyjść i usiąść w Twojej restauracji z powodu napiętych harmonogramów pracy lub zwykłych niedogodności.

Twoja restauracja powinna mieć własną strategię dostawy lub być zarejestrowaną u zewnętrznego dostawcy usług dostawy, który dostarczy zamówione jedzenie do klientów. W ten sposób nie przegapisz dodatkowych zamówień.

Przygotuj się na otwarcie

15. Wstępne i wielkie otwarcie

Po zrealizowaniu zadań z wszystkich powyższych pól czas otworzyć restaurację! To zdecydowanie najbardziej ekscytująca część Twojej dotychczasowej podróży biznesowej po całej ciężkiej pracy i przygotowaniach.

Aby jak najlepiej wykorzystać swoje wielkie otwarcie dla publiczności, rozważ najpierw zorganizowanie wewnętrznego otwarcia. Praktyka ta jest powszechnie znana wśród restauratorów. Zapraszasz swoich pracowników, przyjaciół i rodzinę lub inne grupy do wyboru na wstępne przyjęcie otwierające, na którym możesz zaoferować specjalne ograniczone menu. Pozwala to Tobie i Twojemu zespołowi ćwiczyć w bezpiecznej przestrzeni i łagodzić wszelkie problemy, które mogą się pojawić. Pomoże to również Twoim pracownikom być bardziej zrelaksowanym i lepiej przygotowanym na prawdziwe wielkie otwarcie. Będziesz także mógł uzyskać cenne informacje zwrotne od swoich gości, które możesz jeszcze wdrożyć, zanim otworzysz swoją restaurację dla publiczności.

Wreszcie, Twoje wielkie otwarcie to Twój czas aby przyciągnąć tłumy lokalnych klientów, zaimponować im i sprawić, by chcieli wracać po więcej. Ten dzień należy zaplanować z dużym wyprzedzeniem, aby był jak najbardziej udany. Właściwa strategia marketingowa, przygotowanie personelu, zorganizowanie miękkiego otwarcia, a także zaplanowanie czasu, daty i ofert specjalnych na ten dzień to ważne czynniki, które należy wziąć pod uwagę z wyprzedzeniem. Oznakowanie zewnętrzne, napisy na oknach i muzyka mogą być wykorzystane z korzyścią dla Ciebie, aby przyciągnąć ludzi w dniu Twojego wielkiego otwarcia.

Często zadawane pytania

16. FAQ – Lista kontrolna otwierania restauracji

Twoje możliwości
Zawsze na bieżąco
Rejestracja do newsletter
Bądź na bieżąco z naszym nowym biuletynem METRO! Otrzymuj najnowsze oferty, promocje i najlepsze wskazówki dla swojej firmy.
Zarejestruj się
Okazje i oferty
Zobacz nasze najnowsze oferty
Odkryj najlepsze produkty i ceny dla Twojej firmy. Sprawdź nasze najnowsze oferty i okazje.
Odkryj nasze oferty