KORESPONDENCJA E-MAILOWA I TRADYCYJNA
5.1. W przypadku kierowania do Administratora za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej korespondencji niezwiązanej z usługami świadczonymi na rzecz nadawcy, inną zawartą z nim umową lub w inny sposób niepowiązanej z jakąkolwiek relacją z Administratorem, Dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.
5.2. Podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na prowadzeniu korespondencji kierowanej do niego w związku z jego działalnością gospodarczą.
5.3. Administrator przetwarza jedynie Dane osobowe istotne dla sprawy, której dotyczy korespondencja. Całość korespondencji jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo zawartych w niej Danych osobowych (oraz innych informacji) i ujawniana jedynie osobom upoważnionym.
KONTAKT TELEFONICZNY
5.4. W przypadku kontaktowania się z Administratorem drogą telefoniczną, w sprawach niezwiązanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami, Administrator może żądać podania Danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne do obsługi sprawy, której dotyczy kontakt. Podstawą prawną jest w takim wypadku prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na konieczności rozwiązania zgłoszonej sprawy
związanej z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą.
5.5. Rozmowy telefoniczne mogą być także nagrywane – w takim wypadku na początku rozmowy przekazywana jest osobie fizycznej stosowna informacja. Rozmowy są rejestrowane w celu monitorowania jakości świadczonej usługi oraz weryfikacji pracy konsultantów, a także w celach statystycznych. Nagrania są dostępne wyłącznie dla pracowników Administratora oraz osób obsługujących infolinię Administratora.
5.6. Dane osobowe w postaci nagrania rozmowy są przetwarzane:
5.6.1. w celach związanych z obsługą klientów i interesantów za pośrednictwem infolinii, jeśli Administrator udostępnia taką usługę – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do świadczenia usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
5.6.2. w celu monitorowania jakości obsługi i weryfikacji pracy konsultantów obsługujących infolinię, jak również w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na dbaniu o jak najwyższą jakość obsługi na rzecz klientów i interesantów, a także najwyższą jakość pracy konsultantów oraz prowadzenie analiz statystycznych dotyczących komunikacji telefonicznej.
MONITORING WIZYJNY ORAZ KONTROLA WSTĘPU
5.7. W związku z koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia Administrator stosuje monitoring wizyjny oraz kontroluje wstęp do lokali i na teren przez niego zarządzany. Zebrane w ten sposób dane nie są wykorzystywane do żadnych innych celów niż opisane poniżej.
5.8. Dane osobowe w postaci nagrań z monitoringu oraz dane zbierane w rejestrze wejść i wyjść są przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia oraz utrzymania porządku na terenie obiektów Administratora oraz ewentualnie w celu obrony przed roszczeniami wysuwanymi wobec Administratora lub ustalenia i dochodzenia roszczeń przez Administratora. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zapewnieniu bezpieczeństwa osób i mienia znajdujących się na terenie zarządzanym przez Administratora oraz ochrony jego praw.
5.9. Obszar objęty przez Administratora monitoringiem jest oznakowany za pomocą odpowiednich znaków graficznych.
5.10. Nagrania z monitoringu, o którym mowa powyżej przechowywane są przez okres trzech miesięcy od dnia nagrania, a następnie są niszczone. Jeżeli nagrania te stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub Administrator powziął wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin przechowywania nagrań ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania.
REKRUTACJA
5.11. W ramach procesów rekrutacyjnych Administrator oczekuje przekazywania Danych osobowych (np. w CV lub życiorysie) jedynie w zakresie określonym w przepisach prawa pracy. W związku z tym nie należy przekazywać informacji w szerszym zakresie. W razie, gdy przesłane aplikacje będą zawierać dodatkowe dane, wykraczające poza zakres wskazany przepisami prawa pracy, ich przetwarzanie będzie oparte na zgodzie kandydata (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), wyrażonej poprzez jednoznaczną czynność potwierdzającą, jaką jest przesłanie przez kandydata dokumentów aplikacyjnych. W przypadku, gdy przesłane aplikacje będą zawierać informacje nieadekwatne do celu, jakim jest rekrutacja, nie będą one wykorzystywane ani uwzględniane w procesie rekrutacyjnym.
5.12. Dane osobowe są przetwarzane:
5.12.1. w przypadku, gdy preferowaną formą zatrudnienia jest umowa o pracę – w celu wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, związanych z procesem zatrudnienia, w tym przede wszystkim Kodeksu pracy – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny ciążący na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO w związku z przepisami prawa pracy);
5.12.2. w przypadku, gdy preferowaną formą zatrudnienia jest umowa cywilnoprawna – w celu prowadzenia procesu rekrutacyjnego – podstawą prawną przetwarzania danych zawartych w dokumentach aplikacyjnych jest podjęcie działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
5.12.3. w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji w zakresie danych niewymaganych przepisami prawa ani przez Administratora, a także dla celów przyszłych procesów rekrutacyjnych – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
5.12.4. w celu weryfikacji kwalifikacji i umiejętności kandydata lub kandydatki oraz ustalenia warunków współpracy – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Prawnie uzasadnionym interesem Administratora jest weryfikacja kandydatów do pracy oraz określenie warunków ewentualnej współpracy;
5.12.5. w celu ustalenia lub dochodzenia przez Administratora ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami wysuwanymi wobec Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
5.13. W zakresie, w jakim Dane osobowe są przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody, zgodę tą można wycofać w każdym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. W przypadku wyrażenia zgody dla celów przyszłych procesów rekrutacyjnych, dane osobowe usuwane są po upływie dwóch lat – o ile wcześniej zgoda nie została wycofana.
5.14. Podanie danych w zakresie określonym w art. 22(1) Kodeksu pracy jest wymagane – w przypadku preferowania przez kandydata zatrudnienia w oparciu o umowę o pracę – przez przepisy prawa, w tym przede wszystkim przez Kodeks pracy, zaś w przypadku preferowania zatrudnienia w oparciu o umowę cywilnoprawną – przez Administratora. Konsekwencją niepodania tych danych jest brak możliwości rozpatrzenia danej kandydatury w procesie rekrutacyjnym. Podanie innych danych jest dobrowolne.
ZBIERANIE DANYCH W ZWIĄZKU ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG LUB WYKONYWANIEM INNYCH UMÓW
5.15. W razie zbierania danych dla celów związanych z wykonaniem konkretnej umowy, Administrator przekazuje Podmiotowi danych szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania jego danych osobowych w momencie zawierania umowy lub w momencie pozyskania danych osobowych w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne w celu podjęcia przez Administratora działań na żądanie Podmiotu danych, przed zawarciem umowy.
5.16. Dane osobowe są przetwarzane:
5.16.1. w celu wykonania umowy, w szczególności realizacji sprzedaży, zamówień i dostawy, rozliczeń (w tym płatności bezgotówkowych), obsługi reklamacji oraz zgłoszeń a także do zawiadamiania Podmiotu danych w przypadku zaistnienia konieczności wycofania ze sprzedaży produktów niezgodnych z wymogami prawa Unii Europejskiej – podstawą prawną przetwarzania jest wykonanie umowy, której stroną jest Podmiot danych lub podjęcie działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
5.16.2. w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, tj. przepisy prawa wymagają od Administratora przetwarzania danych dla celów podatkowych i rachunkowych, np. wystawianie faktur i przechowywanie ich przez określony czas – podstawą prawną przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO;
5.16.3. w celu ustalenia lub dochodzenia przez Administratora ewentualnych roszczeń lub obrony przed roszczeniami wysuwanymi wobec Administratora – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, którym jest obsługa roszczeń z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
5.16.4. w celu analitycznym lub statystycznym do analiz finansowych i sprzedażowych - podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, którym jest poprawa jakości usług oraz potrzeba wewnętrznego 6/17 raportowania i wyznaczania optymalnych kierunków rozwoju Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
5.16.5. w celu marketingu bezpośredniego za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub pracowników Administratora - podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, którym jest potrzeba informowania o ofertach i usługach Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
5.16.6. w celu oceny wiarygodności kredytowej (scoring) w przypadku ubiegania się przez Podmiot danych o linię kredytową – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, którym jest ocena wiarygodności kredytowej (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
5.16.7. w celu analizy i kształtowania osobistych preferencji Podmiotu danych – podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora, którym jest dostosowanie usług, produktów i treści Administratora do potrzeb Podmiotu danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
5.16.8. w celu kierowania treści marketingowych za pośrednictwem poczty e-mail i/lub telefonu – podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda Podmiotu danych (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
5.16.9. w celu przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, tj. dane podstawowe (takie jak imię i nazwisko, data urodzenia – jeśli Administrator ją przetwarza), zostaną sprawdzone przez Administratora pod kątem unijnych list sankcji określonych w rozporządzeniach Rady UE. Administrator jest prawnie zobowiązany do zapewnienia, że nie przyzna żadnych korzyści finansowych odbiorcom wymienionym w odpowiednich rozporządzeniach Rady UE (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
5.16.10. w celu zaoferowania Podmiotom danych usług i narzędzi świadczonych przez Hospitality Digital GmbH z siedzibą w Dusseldorfie (RFN), Metrostrasse 1, 40235.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH CZŁONKÓW PERSONELU KONTRAHENTÓW LUB KLIENTÓW WSPÓŁPRACUJĄCYCH Z ADMINISTRATOREM
5.17. W związku z zawieraniem umów handlowych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Administrator pozyskuje od kontrahentów / klientów dane osób zaangażowanych w realizację takich umów (np. osób uprawnionych do kontaktu, składających zamówienia, wykonujących zlecenia, podwykonawców, itp.). Zakres przekazywanych danych jest w każdym wypadku ograniczony do stopnia niezbędnego dla wykonania umowy i zazwyczaj nie obejmuje innych informacji niż imię i nazwisko oraz służbowe dane kontaktowe.
5.18. Ponadto, w ramach elektronicznej rejestracji klientów, Administrator może pozyskać dane osób wskazanych przez reprezentanta firmy klienta (np. pracownik). Zakres przekazywanych danych jest w każdym wypadku ograniczony do stopnia niezbędnego dla dokonania rejestracji i zazwyczaj nie obejmuje innych informacji niż imię i nazwisko oraz służbowe dane kontaktowe.
5.19. Takie dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz jego kontrahenta (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegającego na umożliwieniu prawidłowego i efektywnego wykonywania umowy/dokonania rejestracji. Takie dane mogą być ujawniane osobom trzecim zaangażowanym w realizację umowy, a także podmiotom uzyskującym dostęp do danych w oparciu o przepisy z zakresu jawności informacji publicznej oraz postępowań prowadzonych w oparciu o prawo zamówień publicznych, w zakresie przewidzianym przez te przepisy.
5.20. Dane przetwarzane są przez okres niezbędny do realizacji powyższych interesów oraz wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa.
5.21. Osoba, która udostępnia Administratorowi dane osobowe, zobowiązana jest do poinformowania osób, których dane udostępnia o fakcie przetwarzania ich danych osobowych zgodnie z niniejszym akapitem. Osoba, która udostępnia Administratorowi dane osobowe zapewnia, że wszystkie dane osobowe udostępnione przez nią Administratorowi zostały zgromadzone i udostępnione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
ZBIERANIE DANYCH W INNYCH PRZYPADKACH
5.22. W związku z prowadzoną działalnością Administrator zbiera Dane osobowe także w innych przypadkach – np. poprzez budowanie i wykorzystywanie trwałych, wzajemnych kontaktów biznesowych (networking) podczas spotkań biznesowych, na wydarzeniach branżowych czy też poprzez wymianę wizytówek – w celach związanych z inicjowaniem i utrzymywaniem kontaktów biznesowych. Podstawą prawną przetwarzania jest w tym wypadku prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na tworzeniu sieci kontaktów w związku z prowadzoną działalnością.
5.23. Dane osobowe zebrane w takich przypadkach przetwarzane są wyłącznie w celu, dla jakiego zostały zebrane a Administrator zapewnia ich odpowiednią ochronę.
NEWSLETTER / KOMUNIKACJA MARKETINGOWA
5.24. Zaprenumerowanie elektronicznych i bezpłatnych czasopism należących do Administratora wymaga podania w odpowiednim formularzu numeru Karty Klienta MAKRO, imienia i nazwiska lub numeru NIP oraz adresu e-mail i/lub numeru telefonu. Uzyskane w ten sposób dane dodane zostaną do listy mailingowej w celu kierowania treści marketingowych.
5.25. Każdy użytkownik ma możliwość zapisania się do ww. elektronicznych i bezpłatnych czasopism oraz w dowolnym momencie może zrezygnować z chęci ich otrzymywania, bez podawania przyczyny.
BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTÓW (NPS)
5.26. Dane osobowe mogą być przetwarzane w celu przeprowadzania ankiet badania satysfakcji klientów nt. jakości świadczonych przez Administratora usług, co pomaga udoskonalać i poprawiać poziom takich usług. Takie przetwarzanie obejmuje imię i nazwisko, nazwę firmy, stanowisko w firmie, płeć, język, adres e-mail, numer telefonu, numer telefonu komórkowego, adres pocztowy, numer karty i klienta (Podmiotu danych) MAKRO, segment i kategoryzację klientów i posiadaczy kart MAKRO, dane transakcji, numer dostawy, datę i godzinę transakcji, zakupione grupy produktów, odwiedzone hale oraz sumę faktur. Obejmuje to również udzielane przez Podmiot danych odpowiedzi w ankiecie, które mogą dodatkowo zostać wykorzystane do analizy procesu badania satysfakcji klientów poprzez zbadanie zależności pomiędzy udzielonymi odpowiedziami w danym okresie a zachowaniami zakupowymi oraz do sprawdzenia, czy informacje zwrotne z ankiet są prawidłowo wykorzystywane. Ponadto, Dane osobowe mogą być przetwarzane do celów administracyjnych i ewaluacyjnych, aby wspierać i ulepszać proces badania satysfakcji klientów. W tym przypadku przetwarzanie Danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 par. 1 lit. f) RODO, tj. w prawnie uzasadnionym interesie Administratora leży badanie opinii klientów nt. jakości świadczonych przez Administratora usług oraz ich udoskonalanie i poprawa.
5.27. Odpowiadając na ankietę, Podmiot danych może wyrazić zgodę na kontakt telefoniczny w celu omówienia szczegółów odpowiedzi udzielonych w ankiecie oraz podzielenia się z Administratorem swoimi doświadczeniami. W tym przypadku przetwarzanie Danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 par. 1 lit. a) RODO. Zgodę można wycofać ze skutkiem na przyszłość w dowolnym momencie; cofnięcie zgody nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
5.28. Dane osobowe mogą zostać udostępnione usługodawcy zewnętrznemu / podwykonawcy, który skontaktuje się z Podmiotem danych w celu przeprowadzenia ankiety i przeanalizuje uzyskane odpowiedzi / opinie w imieniu Administratora. Udostępnienie danych nastąpi tylko w takim zakresie, w jakim będzie to niezbędne do świadczenia tych usług. Dane osobowe mogą też zostać ujawnione podmiotom powiązanym organizacyjnie z Administratorem, w tym spółkom z jego grupy kapitałowej. Administrator korzysta również z usług podmiotów zewnętrznych prowadzących działalność poza terytorium Unii Europejskiej. Administrator zapewnia, że w takim przypadku przekazywanie danych odbywać się będzie w oparciu o stosowną umowę pomiędzy Administratorem a tym podmiotem, zawierającą standardowe klauzule ochrony danych przyjęte przez Komisję Europejską i zapewniającą przetwarzanie danych osobowych zgodnie z europejskimi uregulowaniami ochrony danych.
5.29. Przetwarzanie Danych osobowych jest ściśle ograniczone do użytku wewnętrznego i ma charakter poufny. Wyniki takiego badania w domenach publicznych mogą być publikowane wyłącznie w formie zanonimizowanej i zagregowanej. Udział Podmiotu danych w badaniu i odpowiedzi w ankiecie są dobrowolne. Podmiot danych nie jest zobowiązany do przekazania swoich Danych osobowych, nie jest to również konieczne do spełnienia wymogu ustawowego lub umownego, ani wymogu niezbędnego do zawarcia umowy. Brak udziału w badaniu satysfakcji klientów nie będzie miał dla Podmiotu danych żadnych negatywnych konsekwencji.
APLIKACJA MOBILNA
5.30. Aplikacja mobilna Administratora korzysta z oprogramowania SDK Proxi.cloud. Proxi.cloud Sp. z o.o. świadczy w ramach aplikacji mobilnej usługę dostarczania użytkownikowi treści reklamowych dostosowanych do jego preferencji i/lub lokalizacji. SDK Proxi.cloud, po uprzednim wyrażeniu zgody przez użytkownika aplikacji mobilnej na usługę lokalizacji, w sposób anonimowy zbiera dane o lokalizacji, dostępnych w halach Makro sieciach wi-fi oraz beaconach, umożliwiając świadczenie usługi i posługując się anonimowym numerem Google Advertisement ID lub IDFA (w przypadku systemu IOS). Dane takie ułatwiają Administratorowi lepsze poznanie zainteresowań i potrzeb użytkownika aplikacji mobilnej, w szczególności umożliwiają prezentowanie możliwie najbardziej dopasowanych treści reklamowych na urządzeniu mobilnym użytkownika. Zarówno Google Advertisement ID, jak i IDFA nie dają możliwości ustalenia personaliów użytkownika a użytkownik może całkowicie zablokować w ustawieniach swojego urządzenia mobilnego pobieranie numeru Google Advertisement ID lub IDFA przez aplikację mobilną. Dane będą przetwarzane przez Proxi.cloud Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (kod pocztowy: 60-529), ul. Dąbrowskiego 79a dla celów świadczenia usługi oraz dla celów statystycznych. Użytkownik w każdej chwili uprawniony jest do zażądania zaprzestania wykorzystywania przez SDK Proxi.cloud identyfikatorów Google Advertisement ID lub IDFA, poprzez kontakt z Administratorem lub poprzez formularz opt–out dostępny na stronie www.proxi.cloud/privacy.
APLIKACJA METRO COMPANION
5.31. Jeśli użytkownik loguje się na swoje konto klienta za pośrednictwem Aplikacji, rejestrujemy informacje o tym, że korzysta z Aplikacji. Przetwarzamy te informacje na potrzeby badań rynkowych, marketingu, badania satysfakcji klientów, analizy zachowań klientów i segmentacji klientów. Ponadto wykorzystujemy te informacje w celu zapewnienia użytkownikowi komunikacji marketingowej opartej na jego indywidualnych preferencjach, np. w celu uniknięcia dalszych działań marketingowych dotyczących Aplikacji. Używamy również tych informacji w celu oceny, ilu naszych aktywnych klientów korzysta z Aplikacji. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Naszym uzasadnionym interesem jest stałe ulepszanie naszych usług i relacji z klientami. Ponadto naszym uzasadnionym interesem jest informowanie użytkownika o określonych ofertach i usługach, personalizowanie ich, a tym samym rozwijanie relacji z klientem.
Jeśli użyjesz swojej cyfrowej karty klienta w Aplikacji przy dowolnej kasie/POS w sklepach Makro, będziemy w stanie zidentyfikować Cię jako użytkownika Aplikacji. Używamy tych informacji wyłącznie do analizy udziału naszych aktywnych klientów, którzy korzystają z Aplikacji. W tym celu generowane są wyłącznie raporty zbiorcze. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. Naszym uzasadnionym interesem jest analiza preferowanej wersji kart klientów w celu odpowiedniego zorganizowania infrastruktury sklepu i procesów.
Jeśli użytkownik wyraził zgodę na personalizację/śledzenie aktywności w Aplikacji, będziemy zbierać od niego następujące informacje: treści dostępne za pośrednictwem Aplikacji, interakcje w Aplikacji (przeglądane i klikane elementy, produkty dodane do koszyka i zakupione, nawigacja, znaczniki czasu, okresy czasu i inne interakcje), działania związane z zakupem. Zebrane informacje zostaną połączone z identyfikatorem klienta i działaniami zakupowymi użytkownika w ramach tego identyfikatora klienta (online i offline). Używamy połączonych informacji do dostarczania użytkownikowi spersonalizowanych ofert, usług i reklam, tj. do dostarczania użytkownikowi reklam opartych na jego indywidualnych zainteresowaniach, do wyświetlania treści odpowiadających jego preferencjom, takich jak rekomendacje produktów, oraz do oceny skuteczności poszczególnych rekomendacji. Przetwarzanie danych użytkownika do tych celów jest zautomatyzowane w celu oceny niektórych aspektów osobistych. Korzystamy przy tym z metod matematyczno-statystycznych, aby móc kierować rekomendacje do indywidualnych zainteresowań użytkownika. Połączone informacje mogą być również wykorzystywane do celów rozwojowych przez METRO AG jako dostawcę Aplikacji, tj. do poprawy wydajności Aplikacji poprzez analizę doświadczeń użytkowników i analizę biznesową, zapobieganie błędom i testowanie nowych funkcji. Przetwarzanie danych osobowych użytkownika do tych celów odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Użytkownik może w dowolnym momencie odwołać swoją zgodę ze skutkiem na przyszłość i bez podawania przyczyn, dezaktywując personalizację/śledzenie aktywności w Aplikacji w ustawieniach konta.
Jeśli użytkownik wyraził zgodę na otrzymywanie powiadomień push w Aplikacji, będziemy wysyłać mu informacje o produktach, ofertach, tematach gastronomicznych, trendach i usługach, promocjach, bieżących kampaniach, informacje o kampaniach marketingowych, ankietach dotyczących zadowolenia klientów i ewentualnych wycofaniach produktów oraz inne powiadomienia związane z naszymi usługami, takie jak powiadomienia o szacowanym czasie przybycia dostawy usługi gastronomicznej, również w przypadku usług innych spółek METRO. Ponadto użytkownik będzie otrzymywać informacje o nowych funkcjach Aplikacji, a
także powiadomienia, gdy tylko nowa faktura będzie dostępna w Aplikacji. Przechowujemy i przetwarzamy te dane w celu wysyłania powiadomień push. Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Użytkownik ma prawo do dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wyrażenia sprzeciwu oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.
W Aplikacji osadziliśmy określone usługi z naszej witryny internetowej. W związku z czym podczas korzystania z Aplikacji wyświetlana jest nasza strona internetowa, a także aktywne jest zarządzanie plikami cookie. W związku z tym prosimy o zapoznanie się z naszymi dodatkowymi informacjami dotyczącymi plików cookie i usług wykorzystujących pliki cookie pod adresem: https://www.makro.pl/cookies
Aplikacja jest obsługiwana przez Metro AG, Metro-Straße 1, 40235 Dusseldorf, Niemcy.
SKLEP INTERNETOWY
5.32. Złożenie zamówienia na produkty będące w ofercie Administratora jest również możliwe za pośrednictwem sklepu internetowego. Wszystkie Dane osobowe, które Podmiot danych udostępnia w sklepie internetowym, będą wykorzystywane wyłącznie w celu zawarcia oraz wykonania umowy. Podstawą prawną tego przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO. Udostępnienie Danych osobowych jest bowiem niezbędne w celu zawarcia oraz wykonania umowy i bez ich podania nie będzie możliwe zawarcie umowy, w tym złożenie zamówienia. Dane osobowe będą przechowywane jedynie do momentu zakończenia zawartej umowy, z wyłączeniem sytuacji dalszego przechowywania danych wymaganego przepisami prawa, np. w celu przedstawienia ich organom podatkowym. Podstawą prawną takiego przechowywania Danych osobowych i udostępniania ich organom publicznym w celu wywiązania się z obowiązków prawnych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO. Dane adresowe będą przekazane w imieniu Podmiotu danych do dostawców usług logistycznych w celu dostawy zamówionych towarów. Takie przetwarzanie jest konieczne do wykonania zawartej umowy a podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Dane osobowe będą przechowywane przez dostawców usług logistycznych wyłącznie do momentu dostarczenia zamówionych towarów, z wyłączeniem sytuacji, w której dostawcy usług logistycznych są prawnie zobowiązani do dalszego przechowywania danych, tj. w celu przedstawienia ich organom podatkowym. W przypadku zawarcia umowy i wyboru metody płatności kartą kredytową, dane karty kredytowej zostaną przekazane operatorowi kart kredytowych, który wydał kartę w celu realizacji płatności. Takie przetwarzanie jest konieczne do wykonania umowy a podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Dane osobowe będą przechowywane przez operatora kart kredytowych wyłącznie do momentu realizacji płatności, z wyłączeniem sytuacji, w której operator kart kredytowych jest prawnie zobowiązany do dalszego przechowywania danych, tj. w celu przedstawienia ich organom podatkowym. W przypadku zawarcia umowy i wyboru metody płatności przelewem bankowym, dane bankowe zostaną udostępnione bankowi w celu realizacji płatności. Takie przetwarzanie jest konieczne do wykonania umowy a podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Dane osobowe będą przechowywane przez bank wyłącznie do momentu realizacji płatności, z wyłączeniem sytuacji, w której bank jest prawnie zobowiązany do dalszego przechowywania danych, tj. w celu przedstawienia ich organom podatkowym.
5.33. Podmiot danych może utworzyć konto na stronie internetowej Administratora korzystając z podanego linku. Utworzenie takiego konta nie jest obowiązkowe do robienia zakupów w sklepie internetowym Administratora, ale jeśli Podmiot danych utworzy takie konto, nie będzie musiał podawać swoich danych za każdym razem, gdy dokonuje zakupu. Po wypełnieniu formularza i wpisaniu swoich Danych osobowych, Podmiot danych otrzyma nazwę użytkownika i hasło w wiadomości e-mail na udostępniony przez siebie adres mailowy. Aby zakończyć rejestrację, należy kliknąć w link „aktywuj konto” podany w tej wiadomości. Nazwa użytkownika i hasło umożliwia logowanie się na swoje konto i dalsze korzystanie z niego. Dane osobowe, które Podmiot danych wpisuje w formularzu rejestracyjnym, będą przetwarzane wyłącznie w celu utworzenia i prowadzenia konta i jedynie wtedy, gdy Podmiot danych wyraził zgodę na przetwarzanie swoich danych. Podstawą prawną przetwarzania tych danych jest art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Udostępnienie Danych osobowych jest dobrowolne. Podmiot danych nie ma obowiązku podawać swoich Danych osobowych, ani też nie jest to konieczne do wywiązania się z ustawowego lub umownego wymogu lub wymogu niezbędnego do zawarcia umowy. Nieudostępnienie Danych osobowych nie niesie ze sobą żadnych niekorzystnych konsekwencji dla Podmiotu danych, poza tym, że Administrator nie będzie mógł utworzyć konta Klienta. Dane osobowe będą przechowywane wyłącznie do momentu dezaktywacji konta przez Podmiot danych. Konto można dezaktywować poprzez kliknięcie w link „dezaktywuj konto”, który znajduje się w menu głównym konta. Po dezaktywacji konta Dane osobowe będą niezwłocznie usunięte, a dalsze korzystanie z konta stanie się niemożliwe.