Zwracajcie dużą uwagę na estetykę dania czy osoby prezentującej menu, ale także otoczenia, które znajduje się w kadrze. Niejednokrotnie w sieci trafiamy na multimedia, w których tle widzimy poplamiony obrus czy fartuch kucharza, co niestety nie budzi zaufania odbiorców.
Pamiętajcie, aby tworzony materiał foto/video wyróżniał się na tle konkurencji. Chcąc prezentować dania dedykowane do dostawy nie musicie wcale przedstawiać ich w wynosowych opakowaniach. Co powiecie np. na pokazanie przekrojonego na pół burgera, aby dokładnie zaprezentować mnogość jego składników? Jesteśmy przekonani, że niejedna osoba przełknie wówczas ślinkę.
Atrakcyjności wpisu doda zaprezentowanie takiego dania w dłoniach np. osoby z obsługi czy samego Szefa Kuchni. Nic tak dobrze nie sprzedaje w social mediach, jak obecność „człowieka” w materiałach foto/video. Poprzez taki zabieg dodajemy ludzkiej twarzy naszej restauracji. Odbiorca wie, że po drugiej stronie jest człowiek, z którym może porozmawiać, złożyć zamówienie czy zgłosić ewentualne uwagi do zamówienia.
Cenną wskazówką może być także spójność kolorystyki publikowanego materiału foto/video. Warto wypracować odpowiedni preset (czyli zestaw ustawień parametrów zdjęcia pozwalający uzyskać określony efekt kolorystyczny. Odpowiednio zbalansowane ustawienia kolorów, cieni, światła, prześwietleń i nasycenia wydobywają szlachetność i świetlistość zdjęcia, nie przerysowując go.) To samo tyczy się szablonu, który stosujecie do grafik. Bądźcie w tym temacie konsekwentni. Posty opatrzone charakterystycznymi elementami będą łatwiej kojarzone przez internautę z Waszą marką i tym samy będą mocnej rozpoznawalne.
Macie zaledwie sekundy, aby zatrzymać uwagę odbiorcy na swoim poście, w gąszczu innych publikowanych treści w mediach społecznościowych.