BĄDŹ ONLINE to się naprawdę opłaca!

Sprzedawaj i promuj swoje usługi online – na stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Śledź wszystkie informacje kontaktowe Twoich gości, którzy zamawiają online i telefonicznie, aby mieć kontakt z aktualnymi klientami. Zbieraj na bieżąco zgody na kontakt telefoniczny i mailowy. To pozwoli Ci na stałe zwiększanie grupy klientów do których będziesz mógł wysyłać cykliczne informacje o swoich daniach i usługach.

Strony internetowe i media społecznościowe umożliwiają ich użytkownikom nawiązywanie relacji, udostępnianie treści i interakcję online. Chociaż istnieje wiele typów mediów społecznościowych, warto skupić się na tych najczęściej używanych przez restauracje, czyli Facebook’u i Instragram’ie.

Sprzedawaj i promuj swoje usługi online – na stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Śledź wszystkie informacje kontaktowe Twoich gości, którzy zamawiają online i telefonicznie, aby mieć kontakt z aktualnymi klientami. Zbieraj na bieżąco zgody na kontakt telefoniczny i mailowy. To pozwoli Ci na stałe zwiększanie grupy klientów do których będziesz mógł wysyłać cykliczne informacje o swoich daniach i usługach.

Strony internetowe i media społecznościowe umożliwiają ich użytkownikom nawiązywanie relacji, udostępnianie treści i interakcję online. Chociaż istnieje wiele typów mediów społecznościowych, warto skupić się na tych najczęściej używanych przez restauracje, czyli Facebook’u i Instragram’ie

Najlepsze praktyki na Facebooku:

  • Komunikaty powinny być krótkie i zwięzłe, najlepiej w jednym lub dwóch zdaniach. To nie jest proste, ale dzięki temu post będzie się on wyróżniał.
  • Uwzględnij elementy wizualne, jeśli to możliwe; posty ze zdjęciami lub filmami działają najlepiej.
  • Najlepiej działają publikacje 3-5 razy w tygodniu i nie więcej niż 2x dziennie.
  • Warto mieć więcej niż jednego administratora profilu, aby mieć ciągłość aktualizacji.
  • Facebook w pierwszej kolejności udostępnia promowane posty i ogranicza zasięg treści stron, które nie są sponsorowane. Płatne, promowane posty pozwalają docierać do większej liczby osób i kierować posty do użytkowników na podstawie ich położenia geograficznego, danych demograficznych i zainteresowań.
  • Według danych Facebooka filmy na Facebook Live są oglądane trzy razy więcej niż nagrane filmy. Możesz to wykorzystać, organizując transmisje na żywo z pracy w Twoim lokalu.
  • Spróbuj wyróżnić Twoich najlepszych klientów i odpowiadaj na ich komentarze.
  • Twoi klienci i obserwujący profil szukają połączenia i są bardziej skłonni do wchodzenia w interakcję ze spersonalizowanymi postami.

Najlepsze praktyki na Instagramie:

  • Ikony emoji i hashtagi są świetnym sposobem na dodanie osobowości, ale nie powinny być podstawową formą treści.
  • Firmy publikujące posty codziennie odnotowują największe zaangażowanie użytkowników.
  • Udostępniaj treści postowane przez Twoich klientów. Po prostu zapytaj gościa, czy możesz opublikować konkretne treści, komentując lub bezpośrednio wysyłając im wiadomości, dzięki czemu poczują się wyjątkowo, a Ty zyskasz materiał na Twój profil!
  • Instagram Stories pozwalają markom udostępniać szybkie aktualizacje, aby wchodzić w interakcje z odbiorcami bez tworzenia nowego posta.
  • W razie potrzeby używaj ankiet w Instagram Stories, aby otrzymywać wartościowy feedback od klientów.
  • Oznacz swoje Stories odpowiednią lokalizacją, a Twój post zostanie dodany do Story danej lokalizacji.
  • Możesz przesłać wszystkie swoje Story z Instagramu bezpośrednio do Story na Facebooku.
  • Możesz dodawać hashtagi do swoich historii na Instagramie, używając naklejki hashtag lub wpisując ją w naklejce tekstowej.
  • IGTV to telewizja na Instagramie; aplikacja Instagram przeznaczona jest wyłącznie do pionowych lub portretowych filmów. Wideo musi mieć co najmniej minutę. Maksymalna długość filmu może wynosić 15 minut podczas przesyłania z urządzenia mobilnego lub 60 minut podczas przesyłania ze strony internetowej.
Pomysły na posty:

Udostępnij usługi Twojego lokalu:

  • dni i godziny pracy,
  • oferty ograniczone czasowo,
  • plany posiłków/pakiety,
  • oferta w dostawie i na wynos,
  • zasady bezpieczeństwa i zabiegi sanitarne,
  • FAQ.

Podkreśl aktualne trendy żywności i nowe opcje menu:

  • udostępnij opcje menu zdrowej żywności i korzyści dla silnego układu odpornościowego,
  • wyświetlaj żywność, która poprawia samopoczucie.

 

Pokaż pracę swojego lokalu “od zaplecza”:

  • udostępniaj zdjęcia swoich proaktywnych środków i praktyk sanitarnych.
  • pokazuj integrację wszystkich pracowników, w dążeniu do jednego celu, jakim jest bezpieczna obsługa gości.